Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:09:17 GMT

بازی موبایلی «بوی عیدی» بهار می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۴۴۵۱

بازی موبایلی «بوی عیدی» بهار می‌آید

به گزارش خبرگزاری ایرنا از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سالی که تمام جهان درگیر ویروس کرونا و همه‌گیری آن بودند و هستند، شرکت‌های بازی‌سازی و فعالان حوزه‌ آی‌تی توانستند کسب‌وکارهایشان را بهبود ببخشند؛ کسب‌وکارهایی که در این یک سال با فرصت‌ها و تهدیدهای پرشماری روبه‌رو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوییز آو کینگز /Quiz of kings که طی ۵ سال حضورش در ویترین بازار بازی‌های موبایلی کشور توانسته محبوب طرفداران بازی‌های موبایلی ایرانی شود، امسال و علی‎رغم تمام چالش‌های کرونایی باز هم آماری خیره‌کننده از میزان استقبال کوییزبازها از خود به‌جا گذاشت؛ ۵۸ میلیون ساعت بازی، آن هم در کمتر از ۱۲ ماه. به عبارتی ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار روز، معادل ۶ هزار و ۶۲۰ سال و حالا در آستانه سال جدید کوییز آو کینگزی‌ها تدارک ویژه‌ای برای ایام نوروز کاربران‌شان در نظر گرفته‌اند. فصل نوروزی کوییز آو کینگز با نام «بوی عیدی» آغاز شده است.

کوییز آو کینگز همزمان با شروع سده جدید در فصل نوروزی خود رویکردی تازه در ارائه محتواهای جدید در این بازی برای کوییزبازها خواهد داشت. چرا که قرار است امیرحسین ناطقی و تیمش در مجموعه کوییز در سال ۱۴۰۰ اتفاقات بزرگ و جذابی را برای ۱۵ میلیون کاربر ثبت‌نام شده و ۱.۵ میلیون کوییزباز همراه این بازی و به‌دنبالش  اکوسیستم بازی‌سازی کشور رقم بزنند. به گفته ناطقی سال ۱۴۰۰ کوییز آو کینگز تغییرات بزرگی از جمله تغییر تکنولوژی توسعه‌ محصول را پیش روی خود دارد.

اینکه ۵ سال از دوره حیات کوییز و بخصوص سال ۱۳۹۹ برای این مجموعه و همراهانش چگونه گذشته، سوالی است که پاسخش را باید در اتفاقات رخ داده برای آن پیدا کرد. اضافه شدن چندین حالت جدید بازی، بخش بازی گروهی، محتوای جدید، چالش‌ها و … تنها بخشی از موارد اضافه شده به این بازی طی این مدت هستند. هم‌چنین بیش‌ترین میزان جایزه‌های کوییزی و چالش‌های درون بازی نیز در زمان فصل تولد (فصل هشتم بازی) در اختیار کوییزبازها قرار گرفت.

فصل‌های کوییزی با چالش‌های جذاب

اما مهمترین اتفاق سال ۱۳۹۹ برای این بازی و کاربرانش اضافه شدن فصل‌های کوییزی بود. فصل‌هایی با بازه‌های زمانی چند هفته‌ای که در آن چالش‌های بازی با زمینه مشخص در اختیار کوییزبازها قرار گرفت. هم‌سو کردن محتوای فصل‌های کوییزی با مناسبت‌ها و اتفاقات روزمره‌ جامعه، باعث شد تا فصل‌های کوییزی با استقبال خوب کاربرانش مواجه شود.

کوییزی ها امسال برای اولین بار  مشارکت در قصه‌ای تعاملی در فضای بازی را ینز تجربه کردند. ماجرای کارآگاه کوییزی که برای پاسخ دادن به سوالات موضوعات مختلف طراحی شد و در خلال آن چالش‌های متفاوتی در اختیار کاربران قرار گرفت و هر یک از این چالش‌ها، یک سرنخ جدید برای پیدا کردن سارق بودند.
علاوه بر این، چالش‌های مناسبتی و هم‌سو با اتفاقات روز جامعه، باعث شد تا کوییزبازها بیش از پیش درگیر یک تجربه‌ جدید در فضای بازی شوند.

کوییز آو کینگز در سال ۱۳۹۹ کوییزپلاس و مسیر جذاب هر فصل آن را نیز با امکانات و ماموریت‌های جدیدی به‌روز کرد. ماموریت‌هایی که هم‌چنان در حال تغییر هستند و در آینده‌ نزدیک جذاب‌تر هم می‌شوند. در مجموع و بازه‌ ۱۲ ماهه، بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ هزار سوال توسط کوییزبازها پاسخ داده شده است.

علاوه بر این، طبق آمارهای تیم لایوآپس کوییز آو کینگز، در طول این یک سال بیش از ۸۴ چالش مختلف در بازی برگزار شده است. یعنی به طور میانگین هر چهار روز یک بار، شاهد یک چالش و محتوای کاملا جدید برای کوییزبازها هستیم. چالش‌هایی که از اسامی آشنا و محبوب کوییزبازها طی چند سال اخیر آغاز می‌شود و در انتها به چالش‌های جدیدی چون «چالش بقالی» و «چالش جعبه شکلات» می‌رسند. چالش‌هایی که تجربه‌ای کاملا جدید از بازی را برای کوییزبازها به ارمغان می‌آورند.

برچسب‌ها بازی‌های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد ملی بازی های رایانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد ملی بازی های رایانه ای اخبار کنکور کوییز آو کینگز چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ

به گزارش ورزش سه، شاید منشاء خیلی از عوض شدن‌ها در لابه لای همین شکست هاست.بهمن ۹۸ که یحیی آمد شیفته فوتبال هجومی و زیبا بود اما هرچه گذشت او نتیجه گراتر شد و اقتصادی . فقط آنهایی که زیر خاک اند تغییر ناپذیرند و شاید شکست در اراک یکی از همان پیچ هایی باشد که افکار هجومی اوسمار را در فوتبال ما تغییر دهد.شاید هم او درس بزرگی را از این ناکامی تاریخی گرفته و‌ دیگر اینچنین بی محابا دست به تغییرات گسترده نزند ! بی تردید ذهن‌‌ او همانند میلیون‌ها هوادار درگیر این است چه شد تیمش که گل نمی خورد، 
در کمتر از ۳۰ دقیقه ناگهان ۴ بار دروازه اش باز شد؟ کجای کار می لنگید؟ ایراد کار چه بود که قرمزها یک جام را در اراک جا گذاشتند و با چهره ای شوک‌زده در آستانه یکی از فینال‌های لیگ جاری( بازی چهارشنبه با سپاهان) به تهران بازگشتند؟

پرسش اول این است که آیا اوسمار همه واقعیت را می گوید و یا‌ تنها قسمتی از آن را؟ او در اراک گفت به هیج وجه به بازی با سپاهان فکر نمی کردم. کدهایی وجود دارد که حرف او را تائید می‌کند اما او نگفت تا دقیقه چند این نبرد حذفی، چنین افکاری داشت؟ موضوع دقیقا همین تغییر نگرش در حساس‌ترین دقایق بازی بود.

اوسمار جام می خواست.او در حال تثبیت ریشه هایش در فوتبال ایران به عنوان سرمربی موفق است ‌ تا بازار پر مشتری آسیا را به دست بیاورد ، اما شرط اول این است که او باید در فوتبال ایران به جام برسد. 

به همین خاطر او راست می گوید که به بازی با سپاهان فکر نمی کرده. بی ترس از خستگی و مصدومیت، با همان ترکیب همیشگی ( منهای غیبت اجباری عالیشاه) به اراک آمد. تیمش را هجومی چید و ۲ گل هم زد .

اما به نظر می آید بین ۲ نیمه، افکار محتاطانه، کم کم سراغش آمد. سروش رفیعی که یکی از مهم‌ترین عناصر تدافعی در جمع کردن توپ های سوم‌ و سرگردان در ۱۸ تیم خودی و همچنین طراح اصلی حملات است، جای خود را به وحید امیری داد. با این وجود وحید به جلو رفت و خدابنده لو جای سروش را پر کرد. در اوج حملات آلومینیوم در شروع نیمه دوم، پرسپولیس باز هم  در دفاع مستحکم نشان داد.اما از دقیقه ۶۰ تعویض های اوسمار رنگ و بوی بازی با سپاهان را گرفت. بیرون کشیدن ۳ عنصر موثر هجومی ( ترابی، کریم و ارونوف) عملا خیال حریف را از حملات پرسپولیس جمع کرد اما یک تعویض خیلی خاص در این بین انجام شد که اوسمار نمی تواند بگوید آن را صرفا به واسطه جریان بازی انجام دادم. دانیال اسماعیلی فر بخاطر محرومیت ،بازی با سپاهان را از دست داده است. اوسمار در ۱۵ دقیقه انتهایی قصد آزمایش فرجی در آن منطقه را داشت. بدون آنکه دانیال از زمین خارج شود،  فرجی به دفاع راست رفت و دانیال جای ترابی را گرفت .

از دقیقه ۸۵ تا ۱۲۲ پرسپولیس ۴ گل خورد که در همه آنها رد پای تعویض های اوسمار هویدا بود.

سروش و خدابنده‌لو نبودند تا توپ‌های سرگردان در ۱۸ را جمع کنند.گل اول و دوم دقیقا از همین نقطه زده شد آن هم در روزی که ریگی خسته‌ و پر اشتباه بود.در صحنه گل سوم  شروین بزرگ به راحتی روی سر فرشاد فرجی، ضربه مهمی را زد و دست آخر در گل چهارم باز هم نفوذ از منطقه  راست، کات بک و عقب ماندن اسدبیگی و ضربه نهایی نقی زاده.

اینها همه کدهایی بود از ۴ گلی که اگر اوسمار دست به ترکیب اولیه اش نمی زد شاید هرگز ، زده نمی شدند! 
اگر حقیقتا اوسمار این تعویض ها را بی توجه به بازی با سپاهان انجام داده باشد باید گفت؛ خودکشی بی دلیلی را مرتکب شدی مرد ! (البته او این مسئله را تکذیب کرد).

سوال مهم‌ در مورد بیرو؛ در حد پنالتی هم آماده نبود؟
حق رفیعی جوان بود که در جام حذفی بازی کند، حتی اگر بیرانوند مشکل مصدومیت هم نداشت ، باز باید به واسطه چند نمایش تحسین بر انگیزی که او در لیگ انجام داده بود درون دروازه پرسپولیس قرار می‌گرفت .اما اوسمار مرتکب یک اشتباه بزرگ شد. او می توانست بیرانوند را با خود به اراک ببرد تا هنگام ضربات پنالتی با میدان دادن به او نتیجه برد را تا ۸۰ درصد تضمین کند.یحیی فصل قبل مقابل پارس ون اصفهان با همین تعویض مانع خلق شگفتی ‌و شکست تیمش در اولین گام شد تا دست آخر فاتح جام حذفی با شکست استقلال شود.مسلما ارزش بازی با سپاهان چند برابر جام حذفی است اما با توجه به اینکه بیرانوند ۵ روز قبل گج دستش را باز کرده بود‌ دست کم توانایی حضور در ضربات پنالتی را داشت. اما در این مورد ، اوسمار تصمیم سخت گیرانه ای را اتخاذ کرد. تصمیمی در حد از دست دادن یک جام.

حتی اگر  اوسمار بواسطه ارزش و اهمیت دیدار روز چهارشنبه، تیمی متشکل از ذخیره ها ‌‌و چند بازیکن اصلی را به مصاف آلومینیوم می فرستاد و حذف هم می‌شد، شاید خیلی ها این تصمیم را عاقلانه می دانستند . اما او تصمیم گرفت با همه قوا بیاید.با این وجود چند تصمیم موجب شد هم جام حذفی را از دست بدهد و هم تیمش را از حیث روحی و جسمی مستهلک کند.

احتمالات بعد از این وقایع
فعلا برای قضاوت زود است.شاید ساعت های پایانی روز چهارشنبه، در خاتمه دو بازی بسیار حساس ، تراکتور و استقلال در تبریز و سپس پرسپولیس و سپاهان در تهران بشود فهمید خسارت های این جام حذفی تا چه حد بوده است.

تنها خوش شانسی پرسپولیس این بود که سپاهان هم با ترکیب اصلی‌اش به اهواز رفت و با وجود شکست دادن استقلال ملاثانی، مجبور شد ۱۲۰ دقیقه در گرمای خوزستان بدود.

حوالی ساعت ۲۲ روز چهارشنبه بعد از انجام این دو دیدار، نمای بهتری از خروجی تصمیمات شامگاه جمعه به دست‌مان می آید.

بدترین اتفاق برای قرمزها این است که آنها بفهمند این شکست موجب شد در فاصله کمتر از ۵ روز ۲ جام را از دست بدهند.

البته با هر احتمالی در شکست ،تساوی و برد سرخابی‌ها در روز چهارشنبه،  فاصله آنها از هم آنقدر دور نمی شود که بگوئیم کار تمام شده است. در بهترین حالت برای آبی ها ، آنها در روز  شکست تراکتور و پرسپولیس،  می توانند ۴ امتیاز از رقیب پیش بیافتند .

از سوی دیگر در صورت پیروزی تراکتور و پرسپولیس، شاگردان اوسمار می توانند با دو امتیاز بیشتر ،صدرنشین جدید لیگ برتر شوند، نتیجه ای که قطعا غم تلخ حذف جمعه شب را با خود می‌شوید و می‌برد .

مهدی طاهرخانی

دیگر خبرها

  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • اتفاق جالب بعد از حذف پرسپولیس در اراک؛ بازیکن حریف برای سرخ‌ها آرزوی موفقیت کرد
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ